Gepresteerd | De eerste

Vorig jaar kocht ik een nieuwe auto. Geen tweedehandse, nee, een écht splinternieuwe auto met welgeteld 0 kilometers op de teller. Nu heb ik weinig met dure, materiële zaken in het algemeen en wellicht nog minder met auto’s in het bijzonder, maar ergens was ik best een beetje trots toen ik hem ging halen. Stiekem realiseer ik me nu pas dat er éigenlijk best een mooie, grote, rode strik om had mogen zitten, maar goed, wie weet komt dat ooit nog eens.

Eerlijk gezegd was ik, zeker de eerste weken, ook een beetje sceptisch, want ‘splinternieuw’ betekent in Autotaal vaak ‘meer snufjes’ en dát betekent vervolgens vrij vaak ‘meer problemen’. Nu is het weliswaar een hybride, waar ik tot een jaar geleden nog maar nauwelijks iets over wist, maar verder is het aantal technologische hoogstandjes beperkt. Geen camerasysteem. Geen regensensor. Geen vermoeidheidsdetectie. Geen fratsen.

Desondanks merkte ik recent problemen op met het hybride-systeem. Een belletje naar de garage leverde direct eerste horde op: de monteurs dachten dat ik simpelweg niet wist hoe het systeem behoorde te werken. Het kostte nogal wat overtuigingskracht om een afspraak te krijgen, waar de tweede horde zich opwierp: maar liefst drie man probeerde me duidelijk te maken dat ik toch écht niet wist waar ik het over had. Akkoord, een technische uitleg kon ik niet geven, maar dat er íets mis was wist ik wel zeker. Gelukkig nam een van de monteurs mijn ongetwijfeld onsamenhangende commentaar serieus, maakte een proefritje en constateerde dat er inderdaad ‘iets’ niet in orde was.

Al snel bleek het om een softwarefout te gaan, die niet verholpen kon worden met een simpele reset. Twee dagen garage, was het recept. Jammer genoeg bleek het oordeel op Garagedag 1 al iets pittiger: ik ben de allereerste met deze specifieke softwarefout en zelfs Fiat weet niet precies hoe de fout gefixt kan worden. Een hele prestatie, al zeg ik het zelf, zie dat maar eens voor elkaar te krijgen..! Mijn auto verbleef een derde dag in Hotel Garage, waarna beslist werd dat er ‘iets’ besteld moest worden om de fout te herstellen. Levertijd? Onbekend. Gelukkig kon mijn auto wel opgelapt worden zodat het veilig is om er ‘gewoon’ verder mee te rijden, anders was ik waarschijnlijk not amused...

2 gedachtes over “Gepresteerd | De eerste

  1. Ah wat vervelend, dat wil je toch niet en zeker niet bij een hele nieuwe auto! Fijn dat je er in ieder geval weer mee kan rijden, ik hoop dat het opgelost wordt.

    Like

  2. Balen he, die gasten in die garages die denken dat wij vrouwen totaal geen verstand hebben!!
    Maar goed, er was dus wel degelijk iets flink fout ……. hoop dat het gewoon ECHT helemaal opgelost kan worden.

    Like

What's on your mind?

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.